Börjes barnbarn

föralltid

Vackra snö

Ja, det skrivs ta mig fan överallt om´et. Vädret. Speciellt på facebook. Varannat inlägg handlar om snön ungefär. Mest det enorma hatet. Därför måste jag så skriva någonstans om hur vackert där ute! Det var det första som slog mig imorse när jag såg snön. Det låg så vackert där ute. Igår fick jag dille (förmodligen pga snön) och började spela lite julsånger. Blev sugen på att julpynta också, men det får fan i mig vänta. Julpynt ska upp vid första advent tycker jag. Det var någon som hade kommenterat på facebook om att vitt, silvrigt pynt och vita, ofärgade ljusslingor gott kan komma upp med första snön. Aa faktiskt. Jag viker mig där. Det går faktiskt an.

Gick in till kontoret och skulle börja plugga. Gick sådär. Blev stört av atomsfären. Hade bara för någon dag sen fått en idé om hur vi ska göra med kontoret. Och vänta med att få ordning? Det vet jag inte hur det fungerar, så jag satte igång direkt. Flyttade skrivbordet. Organiserade kartonger. Och la ut den fina blå mattan. Voila! Ett hemtrevligt kontor med betydligt mer yta. Ett steg mot mindre flyttkaos. Det var ett tag sen vi flyttade nu, och nej, vi har inte fått ordning än. Och jag tror inte det är meningen att man ska få det bara sådär heller. Så sluta fråga. Är så jävla trött på alla som frågar. Känns som ett krav på att man ska ha ordning typ direkt när man flyttat in. Nej. Ogilla på det.

Well well. Jag kom igång med pluggandet tillslut. Har fortfarande läsning kvar. Halvbra eftersom deadline börjar närma sig. Men det är väldigt intressant och det känns ganska bra ändå (just nu iaf). Jag tror jag vet på ett ungefär hur jag ska skriva. Vill ändå läsa mer ur boken innan jag börjar med skrivandet.

Senare blev det till att ta bussen bort till CC på möte om Funky Kidz. Det har blivit strul med lokal till showen, igen. Först fick vi inte vara i Bregår´n så då blev det Folkets Hus. Och nu fick vi inte vara där heller. Great. Men det blev löst bara någon minut efter att jag hade kommit fram. Så då satte vi igång med att fixa lappar till barnen. På lördag är det sista gången för mina små 4-5 åringar. Tiden går så fort. Man märker oftast inte det förrän när någonting börjar närma sig sitt slut. Hm, jag längtar redan till nästa termin. Då ska jag ha en grupp till =D Så jävla kul!

Men nu måste jag lägga mig. Borde lagt mig tidigare till och med, men jag började kolla på ett gammalt Sing-a-long avsnitt till kvällsmaten på tv3play. Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: