Börjes barnbarn

föralltid

Vart är motivationen?

Tisdagen passerade med NOLL motivation. Den finns inte att hitta någonstans.

Igår höll jag i utematte-lektionen, och se där.. Där fanns det lite motivation. Att träffa barnen gav förstås en liten trigger, så när jag kom hem så slängde jag ihop majoriteten av uppgiften. Åkte och skakade höft och rumpa på cc dance. Hem och skrev klart, och lämnade in uppgift nr 1! Well done!

Idag skulle jag hålla i en lektion i svenska. Ville prova det vi hade gjort i Karlstad. Och eftersom barnen skulle på skolbio, så blev bion den "gemensamma upplevelsen" som de sen fick skriva om. Texten bearbetade vi sen tillsammans. Det gick ganska bra. Planen var sen att ta med mig barnen energi hem och skriva på uppgift nr 2...

Men planeringen sprack och jag fick åka till badhuset även om jag egentligen skulle varit ledig. Great. Men lika glad för det är jag, men gladast är nog... ehh.. hmm.. vet inte. Hursom. Med min andra grupp sen så genomförde jag uppgift nr 3. Well done!

Under dagen kontaktade jag även min otroligt engagerade och förstående lärare, och bad om att få förlängt på uppgift nr 4. Inga problem där inte. Jag kan dock inte få VG på uppgiften, men det skiter jag blanka fan i. Jag gillar upplägget på uppgiften och vill göra bra ifrån mig. Som svar på det fick jag att det var klokt tänkt och "DET GÄLLER JU ATT LÄRA FÖR FRAMTIDEN OCH INTE FÖR BETYGET" Så sant, så sant!

Kommentarer

  • sofia säger:

    I onsdags hade du motivation iaf! Jäklar vad du dansade! :) Du e grym!!!

    2010-10-08 | 00:24:33
    Bloggadress: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: