Börjes barnbarn

föralltid

Dansuppvisning

Igår var det avslutning med dansen. Vi hade en uppvisning som kallades "Tur och retur, en dansresa som tar Er jorden runt"

Hämtat bilder från dansskolans sida på facebook.

Fullsatt salong...


Inledningsdansen med streetgruppen Boundless, showgruppen Experience the motion (som jag är med i) och med danslärarna. Vi dansade till låten Break you hard med Natalia Kills...


Bästa danslärarna - Anna och Sandra...


Stor&liten (3-åringar med förälder) som dansade till Emil i Lönneberga..


Tigrar som Trummar på allt (Nassim Al Fakir) *sötast*


7-10 åringarna visar upp sin balla street dans...


Disco 11-13 år med låten "vamos ala playa"...


4-5 åringar som är på Hawaii...


Min ragga grupp, på tre pers =P Vi presenterade Jamiaca ofc...






Den yngre Experience the motion-gruppen var apor och dansade till en låt ur Tarzan...


Boundless som tävlar i streetdance, dansen från gatan, var ju självklart New York...


Söta Smurfar =)


Boundless igen... denna gången Las Vegas...


Min discogrupp... Vi dansade till Jennifer Lopez Lets get loud. och skulle skapa karneval-känsla a´la Rio de Janeiro... Jag kände mig ursexig i knallrosa tights... =P Eller kanske inte...


Men det spelar ingen roll när jag står på scenen för JAG ÄLSKAR DANS <3


Experience yngre är spioner och dansar till James Bond...


Min streetgrupp, i blått, vitt, rött... Vi dansade till London bridge med Fergie...


Grönland skulle 11-13 år representera med sin street, därav mössa, vantar, termobrallisar...


7-10 år representerade Indien med sin disco och låten Calcutta (taxi) med Dr Bombay... (Det var inte igår man hörde den låten!!)...




Min showdansgrupp Experience the motion (äldre) avslutade som zombies...






Hela showen avslutades med "raketen" med alla glada dansare =D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: