Börjes barnbarn

föralltid

VFU

I måndags var det dags att hålla i en lektion till. Då skulle de få göra hällristningar. Ett tips jag hittade på lektion.se som verkade enkelt. Jag testade själv och det blev riktigt bra. Jag skulle få göra det i klassrummet (+ en hel del annat som vi  blev ombedda att göra) samtidigt som klassläraren plockade ut några elever för att göra den muntliga delen i nationellaproven.

Både jag och min handledare trodde inte att det skulle ta så lång tid att göra hällristningarna, men det tog sin lilla tid. Klassläraren blev klar med nationella, så vi skulle inte ha halvklass på tisdagen som det var sagt från början. Lite problems.

Men jag och handledaren kom överens om att vi kunde plocka fram på fritids, så kunde de som ville få göra där. Då skulle vi förhoppningsvis beta av några där. Och det blev så lyckat och superkul! Jag fick verkligen se den här "smittspridningen" som barnen har på varandra och dessutom deras kreativitet. Det började med en elev och slutade med alla gjorde hällristningar. Inte bara en teckning, utan tre var =P Med lite tid på tisdagen också, så hann vi klart med hällristningarna.

 

I ondags var det bild och då var det dags för lera igen. Då hade vi planerat in kruktillverkning. Lite nervös var jag, igen. Några hade haft lite svårigheter med halsbanden, men det gick helt galant med krukorna. De var så duktiga!



Torsdag blev en vanlig dag - full med dans givetvis. Och det gick helt suveränt bra och jag hade så roligt och hade energi hela vägen igenom. Älska dans! Det enda tråkiga var att Funky-showen och min egen dansshow med Dans Centret har blivit inbokade på samma dag. Inte kul =( DC har två föreställningarna den här terminen, så förhoppningsvis hinner jag vara med på den ena av dem.

Idag blev ingen vanlig fredag med möten och planering. Utan idag fick min handledare och jag leka sy-fröknar. Syslöjden höll på att flytta till nya lokaler, så då fick min handledare hålla i lektionen. Hon planerade in att vi skulle knyta vänskapsarmband. Det hade ingen av eleverna gjort förut. Det blev lite pilligt, men riktigt roligt. Och de var givetvis superduktiga! Jag mindes tillbaka till när jag själv överkonsumerade tråd och garn för att göra armband. Massa fina färger fanns det att välja på!



Hinns inte med så mycket mer på dagarna än VFU:n. Helt slut är jag. Lite badhus direkt efter på mån och tis. Dans hela torsdagen. Plugga blir det inte mycket av. Och än mindre tid till att träffa vänner =/ Ikväll blir det lite fest iaf.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Åh, sakna dej på strippen ;)

    2011-03-25 | 21:59:06

Kommentera inlägget här: