Börjes barnbarn

föralltid

110

Ja, man ska ju inte ropa hej... som uttrycket säger. Jag var inställd på grov träningsvärk idag, men har inte kännt nått alls. Förrän nu. Nu börjar det smyga sig på. Kommer förmodligen var lätt invalid imorgon I guess.

Idag var första dagen på nya jobbet. Jag kom inte iväg förrän ganska sent, men tur var väl det. Fanns inte mycket jag kunde göra mer än planera lite i huvudet. Gruppen fick göra test efter lunch och sen satt jag och kollegan och fördelade gruppen på oss två. Vi insåg också att det inte går att ha köra helgrupp i det klassrum som vi fått tilldelat. De var 13 st idag och satt som packade sardiner. De är 19 i gruppen.

Så nej. Vi kommer bara ha våra halvor för sig. Det underlättande min planering som jag hade skissat på i huvudet. Åkte hem och chillade en kort stund innan jag åkte och mötte upp syrran som hade varit supergullig och tagit med en bok som jag ska bläddra i. Den kommer eventuellt bli min grupps övningsbok. Får se om den är nått att ha först.

Syrran och jag blev ståendes och pratade jobb med mera en bra stund. Så skönt att få prata ut om alla tankar så de kan sortera sig i rätt fack där uppe i skallen. Cyklade hemåt och åt. Jobbade med simskolan och sneglade lite på tv samtidigt.

Nu ska jag kika på den där boken lite snabbt och sen hoppa i säng. Imorgon blir det en lång dag på skolan. Vi ska dela ut schema och informera massa. På eftermiddagen ska jag vara med på APT-möte (arbetsplatsträff, om jag inte har helt fel). På kvällen blir det möte om "idrottsfritids" med andra jobbet.

110% jobb var det ja.

Kommentarer

  • Nettz säger:

    You rock! :)

    2012-08-28 | 16:27:23

Kommentera inlägget här: