Börjes barnbarn

föralltid

Sjuk

Sjukling har jag varit under veckan som gått. Inte optimalt att knalla runt i spöregn som jag gjorde förra helgen. Fanns inte mycket annat att välja på heller, så förkylning, svullen hals och feber var väntat. På söndagen vaknade jag med svullen hals, så det var bara att bita ihop och ta mig igenom den intensiva dagen.
 
På måndagen skulle jag ha intervjuer med eleverna. Bra dag att ha svullen hals på.... Så jag trampade iväg på rasten och köpe strepsils och uthärdade den dagen också. Samma sak med tisdag och onsdag. På dansen fick jag snällt sitta och titta på. Inte göra om förra terminens tabbe och gå runt å vara sjuk i flera veckor utan se till att bli frisk direkt istället.
 
Tordag var jag mer eller mindre utslagen.Helt färdig bara av att cykla till affären och tillbaks. I fredags tog jag min snoriga näsa till stan för att träffa Anneli. Alldeles i rättan tid att få energi från en av mina bästavänner <3 Mitt i sjukdom och diverse.
 
Tvärtäppt i näsa och öron åkte jag iväg till andra utbildningshelgen som gått riktigt bra. Fick dock inte genomföra livräddningen eftersom man inte ska ner på djupt vatten när man är förkyld. Pissigt. Men jag ska få ta igen det till veckan.
 
Då är jag frisk har jag bestämt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: