Börjes barnbarn

föralltid

Julafton

Julafton börjar med frukost hos mamma och pappa med hela familjen. Strax efter frukost kom den coola tomten som brorbarnen tog emot på olika sätt. Viggo var lite mer framåt, tittade och var fram och petade lite på tomten. Theo ville inte lämna mamma knä. När klapparna var öppnade blev lite lek för småpojkarna och chill för de vuxna. Simon åkte till mor sin. Sen blev det lunch. I år var vi inte hos farmor, utan farmor och farbror kom hem till mamma och pappa istället. Käkade lunch och kollade sen på Kalle Anka. Då började mina syskon dra vidare till sina svärföräldrar. Efter Kalle Anka drog vi fram årets julklappsspel. Alfapet. Först spelade jag, mamma och farmor. Jag vann! Sen spelade jag, pappa och farmor. Jag vann igen =P Hähä. Tre timmar satt jag och spelade. Den tiden bara flög iväg. Pappa skjutsade mig till Simon som befann sig hos sin far. Där var spelandet också i fullgång, så jag fick hoppa in i C-G's lag. När spelet var slut där och vi suttit och pratat en stund så åkte vi hemåt. Landade i soffan med julklappschokladen och kollade på Snövit på storbilden.
 
 
En riktigt fin julafton blev det bortsett från febern. Inte ofta jag är sjuk, så när jag väl är sjuk så kan jag väl lika gärna pricka in självaste julafton. Bra jobbat. Kändes mig så pass hängig att jag faktiskt tog mig 2-3 ipren under dagen. De som känner mig vet vad det innebär. Men dumt att klaga. Förbaskat fin jul blev det ändå trots feber och frånvaro av snön. Lite trött på alla som grinar om att det inte är någon snö på jul. Nej. Det är skittråkigt, men det är inte snön som gör julen. Vädret ska inte styra humöret och känslan.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: