Börjes barnbarn

föralltid

Funderar

Igår försvann timmarna riktigt fort. Jag hade Idrottsfritids på eftermiddagen och behövde först hämta närvaropärmen på skolan. Och för att komma in i skåpet, så behövde jag hämta nyckel hos Marina. Blev kvar där en stund och pratade. Väl nere i badhuset så hade jag besök av Anneli. Sen började Idrottsfritids. Den här gången hade jag Nathalie med mig, och barnen fick testa lite konstsim. En riktigt härlig grupp att jobba med. De verkligen älskar att röra på sig och testa nya saker. Direkt efter Idrottsfritids började min egen tävlingsgrupp. Det blev ingen disco igår pga sjuk fröken. Så jag promenerade upp till Willys och köpte lite gott innan jag tog bussen hem och landade i soffan med lite Så ska det låta på play.
 
Jag funderar på om jag ska kasta om mina dagar lite. Jag brukar alltid vara så jäkla seg på onsdagarna. Lö, sö, må, ti så har jag minst en simgrupp per dag och det gör sån skillnad på energin. Tänkte om jag skulle vara ledig on-to och jobba fredag istället. Ha fredagen som startdag på veckan. Har visserligen ingen grupp då heller, men då har jag fått varit ledig i två dagar och borde ha mer energi. Men jag vet inte. Samtidigt är fredagen den vardagen som jag inte har någon träning på, och tanken från början var att ha fredagen som min helt fria dag. Sen är jag ingen stjärna på att lägga mig i tid just nu. Så det spelar roll självklart. Men om jag jobbar på fredagen när jag är utvilad så kanske jag lättare kan blicka framåt. Jämfört med onsdagen nära ofta fyra intensiva dagar redan passerat. Hmm hmm hmm...
 
Den här veckan gör jag så iallafall. Stannar hemma idag. Blev ingen dans idag heller, så då blev jag definitivt inte motiverad till att åka iväg nånstans. Tog mig iallafall till Lidl för att handla mat. Vi har kommit igång med matdagarna igen och idag är det min första. Det är på tiden att vi kommer igång med kosten. Som vanligt har vi kommit ur spår efter julhelgen och inte börjat om. Status på vikt och hälsa är ju därmed inte på topp. Så det är dags nu.
 
Älskling ringde precis och är på gång hemåt. Han mådde inge bra, så vi ska gosa ner oss med Harry Potter, som han har köpt på blueray.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: