Börjes barnbarn

föralltid

April april

Smulan njuter i solen
 
Nu är våren här, och det med besked. Solen skiner och det har blivit ljusare både ute och inne. Rejäl nytändning kan man säga. April har bestått av en hel del möten, kalasande och grillande. 
 
Det blev inget större firande på påsk. Det blev trerätters med C-G & co där vi stod för varsin del. Jag, Simon och Lisa skulle kirra efterrätten. Cheesecake på två vis. Jag bidrog med att skära jordgubbar. Stark insats =P 
 
 
Annars jobbade jag lite smått även under påskhelgen. Varför inte liksom? Lika bra att passa på att få lite gjort när all verksamhet hade inställt. Sen har det varit möten. Som vanligt alltså. SK, BK, planeringsmöte med Yvonne och två möten med eventuellt nya ledare. På jobbet har vi även haft sista två idrottsfritidslektionerna för den här terminen. 
 
Den 17:e var både jag och Simon lediga från jobbet, så vi passade på att ta en shoppingdag på Marieberg. All in. Jag kom hem med en hel del. Mer shopping blev det även på nätet. På kvällen hörde Sofie av oss och vi tog en spontanutgång på Redbrick och slutligen på Woodys. Dagen efter hade vi lite grillning + spel hemma hos oss med gänget. Grillen har gått varm en hel del nu i april.
 
 
April är det många som fyller år i: Wille, Emelie, Micke, Matte, Jimmy, Lina, Gun. Med flera. Lite kalafirande blev det för Wille den 10:e och den 22:a för Gun. Och nu har jag precis kommit hem från dopkalas för Noel. Dop i kyrkan där jag läste samma dikt som för storebror Theo. Efteråt blev det fika på mötesplatsen vid Nobels herrgård. Massa gott fika, och lilla Sigge sov som stock genom hela dopet.
 
 
 
På dansen börjar det dra ihop sig mot avslutning. Kläderna har jag hyfsat klart. Lite mer dans har det blivit än vanligt i och med ett glatt samtal som kom för någon vecka sen <3 Mer om det senare. Idag skulle det egentligen varit en workshop med Ann Svensson igen. Det blev tyvärr inställt =/ Såå trist! Men men... föhoppningsvis skulle hon komma senare i sommar, och jag får väl se det positiva i att jag då kanske kan vara med på hela. I sommar ska jag dessutom få dansa med självaste Jasmine "Mega Jam" Meakin som kommer till Sverige <3 Lycka!!!!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: