Börjes barnbarn

föralltid

Busschauffören

Helgen har passerat med mestadels jobb, jobb och jobb. Men det känns som jag är på banan inför uppstarten nu, så det känns bra. På kvällarna har det blivit chill med play. På lördagskvällen blev det bio. Jag och Simon hade fått biokort av David & Sanna i julklapp. HOBBIT.
 
Idag var det dags för ett nytt möte med chefen. Den här gången blev det lunchmöte. Inte fullt lika mycket att ta upp denna gången. Direkt ner till badet för att jobba vidare. Hade även ett snack om det eventuella extra jobbet. Börjar luta åt att tacka ja. Men ska klura lite till. Syrran? Jag kommer behöva bolla lite med dig =P
 
Till rubriken. Åkte buss till lunchmötet. Efter några hållplatser var bussen sisådär halvfull och hugger busschauffören tag i micken: "Om ni tycker det är halt ute, är det ingenting emot vad jag tycker." Samtliga på bussen log och skrattade. Bakdelen åkte än hit och än dit, men inte ner i diket som tur var. Härmed utnämner jag denna busschaufför till min vardagshjälte. Trots snorhalka och ett värdelöst väder att köra buss i, så hittade han en knutta humor och kämpade på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: