Börjes barnbarn

föralltid

Snart semester

Nu är det bara två veckor till semestern =) Tjohoo! Kvar på terminen är sommarsimskolan. Jag har haft möte med ledarna och första veckan har redan passerat. Simmärken beställda, utan krångel. (Än så länge, kanske ska tilläggas?) Lite fix och trix har det blivit med feriepraktikanterna, men det har ordnat upp sig. I torsdags blev det smörsgåstårta enlig traditionen. Till avslutningen blir det jag som styr pizza. Börjar få rutin på det här nu.
 
 
Lite sjuk har jag lyckats bli igen också. Blev dålig i magen. Osäker på om det var något jag åt eller någon slags magsjuka. Det blev tack o lov inte långvarigt iaf. Jag har också hållt i en svensexa =P Haha. Lätt chockad när frågan kom. Jag och Nathalie körde lite vattenbalett med fyra tappra.
 
I måndags hade vi sommarmöte + middag med styrelsen och alla kommittéer. Den här gången skulle alla kommittéer presentera vad de jobbat med under våren och vad som är på gång i höst. Vi blev ett stort gäng. Jag slogs av hur bra jag trivs med mitt jobb. Det vet jag såklart annars med. Men ibland kan jag känna mig lite ensam. På mötet insåg jag att jag faktiskt har ett gäng fantatiska kollegor. Jag träffar dem inte så ofta eftersom de jobbar ideellt, men att de jobbar ideeellt insåg jag är en klar fördel som stavas --> engagemang.
 
 
Efter maten käkade vi gott på Strandkanten. Dagen efter hade jag möte med BK. Även där fick jag en kick. Tidigare var det bara jag och chefen i vår lilla grupp, men den har nu utökats och blivit ett grymt gäng. Jag känner mig trygg att ha den gruppen i ryggen när vi tar beslut och framförallt så har vi bra samtal som hjälper mig framåt i mitt jobb. Det känns jävla bra helt enkelt.
 
 
Midsommarafton firades först med midsommarlunch hemma hos mamma och pappa. Med där var Jimmy, Matte, Lina, Viggo,, lilla Sigge och voffsingen Milla. Mamma fixade min krans med hendkex, smörblommor och blåklint (bergklint, tydligen). Jag vågade mig på två omgångar schack med Jimmy. Simon hämtade mig när han hade slutat jobbet. Då åkte vi hem och tog emot polarna: Andreas, Jani, Conny och Hanna. En chill kväll med grillat och så spelade vi Trivial Pursuit. En kul kväll förutom att Nettan och prins Riskorn inte kunde vara med oss.
 
Idag har det varit lugnt hela dagen. Soffläge med härliga The Nanny. Haha. Fy fan. Jag började kolla på det när jag var sjuk, och jag blev baske mig frisk direkt =P Alldeles strax ska vi käka lite mat och kolla sista Harry Potter. Imorgon blir det lite mer "firande" med käk hos C-G.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: