Börjes barnbarn

föralltid

Februari

Jag hittade lite diverse inredningsshit till lägenheten. Typ en vägghylla, ny tvbänk, vardagsrumsbord,  lite kuddar (jag kan ha utvecklat en kudd-fetisch?!), sängbord... Framförallt så hittade jag SÄNGEN. Det tog "bara" en halvnatt att få ihop den. Typ lite prinsessan på ärtan eftersom jag i princip behöver ha en stege för att komma upp. Men jag sover som en riktigt sessa, men utan ärta =D
 
 
Mina brillor införskaffades! 
 
 
Jag tvingade storasyster att följa med mig på PETER och BRUNO i Örebro. Hon var nog inte så värst motsträvig. Vi systrade oss ordentligt med lite käk på Efesos innan <3
 
 
Jag kan lösa Rubriks Kub
 
 
Mina favoriträtter
1. Kött! Hade soft häng med Simon i hans lya. Gött kött och serier <3
2. Mammas kalops <3
 
 
Det är riktigt kul att vara vikarie. Dels för att man får påminnas, lära om, lära igen, lära nytt... Typ. Gyllene regeln är bara ett exempel. (Ja, det går inte att läsa här, men det är good shit.)
 
Men framförallt är det roligt att hänga med kids och ta del av deras fantastiska tankar och fantasi. Som här... Vem är Dalai Lama? Ett eldsprutande djur. Såklart... Vad annars?
 
Man får också häng med på elevenvaldagar och friluftsdagar. Mina boys ville pimpla. Så det blev en heldag nere vid sjön. Började lite disigt, men slutade med klarblå himmel och strålande sol =D
 
Ett par gånger i veckan hänger jag även på fritids. På sportlovet blev det hela veckan. Då lekte vi affär och spelade pokémon-spelet. Även där hade vi en utedag. Nice =D
 
 
Jag hann även med en hel del dans. Förutom ordinarie kurser, så vikarierade för Anna på discokids. Styrde musik på friträningen. Filmade nya danser till dancekids. Och ett möte med styrelsen.
 
Jag fortsatte hänga med TuneTime på Livekarusellens turnéstopp med tillhörande efterhäng. Det också då "det hände en grej"... 
 
I slutet på februari så fyllde jag ju faktiskt år dessutom. 30!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: