Börjes barnbarn

föralltid

2019

 
Topnine
Instagrams topnine passar alldeles utmärkt i min bild av 2019. Selfies från midsommar, jul och när jag fyllde 32. Storhelger och födelsedag då jag får träffas och umgås extra mycket med familj och vänner <3 Dansen får tre av nio bilder, vilket är fullt rimligt då dans är en stor del i mitt liv <3 Och två bilder från LONDON med Nettan, en av mina höjdpunkter från året <3 En bild från dressinturen med min älskling <3
 
Konmari, Swedish death cleaning och sjukdom
I början på 2019 snubblade jag över information om metoden Konmari och genom den hittade jag även Swedish death cleaning. Sökte och tittade på klipp som satte igång tankar samtidigt som det var inspirerande. Under 2019 kom det sjukdomsbesked som också fick tankar att snurra. Vad är viktigt? Målbild. Spark Joy. Vad är glädje för mig? Det är något som ska fortsätta kluras på under 2020.
 
Jobb
Under hela den här vikarieperioden har jag fått möjlighet att praktisera min utbildning. Även om den inte är klar. Samtidigt har jag också fått prova på att vara idrottslärare och framförallt har jag fått jobba med mina stjärnor. De stora och små. Vårterminen blev min sista på lilla skolan. Otroligt tacksam över att jag har fått jobba där. Trevligt med en liten skola, härliga barn och fantastiska kollegor.
 
Dansen
Mycket som hänt och förändrats. Flertalet workshops. Godkänd som domare i Performig Arts. Dömt två tävlingar och varit DJ på två. Deltog på DSFs årsmöte och lyssnade på Tony Irving. Under vårterminen var det möten med kommittén och styrelsen, men det blev också min sista termin i båda. Under hösten lämnade jag över mina ansvarsuppgifter. Jag ville fokusera på att bara vara danslärare. Sandra gjorde sin sista termin på dansskolan och då blev jag erbjuden en tjänst på 50% Känslorna gick parallellt. Sakna Sandra och glädjen att få en tjänst som danslärare. Kunna leva drömmen <3
 
Famij, vänner, Patrick
De som får mig att må bra. Härligt häng med vänner är guld. Påsk, midommar och jul <3
 
"Jag är inte själv, jag är i fred"
Årets citat. Hörde det i en pod. Klockrent. Egentiden är viktig för återhämtning och reflektion - promenader, målarbok, adam & kompani, ljudbok, film, serie.
 
Årets ord: Balans
 
Höjdpunkter:
* Stockholm och GHOST med mamma och syrran <3
* Fyllde 32 och firade det på Bulls Eye med vännerna <3
* LONDON med Nettan <3
* Peter, Bruno, Matilda, Petra med Simon <3
* Standup i Kristinehamn med pappa <3
* Morsdagslunch och bowling med mamma <3
* Lunch på O´learys med mamma, pappa och Patrick <3
* Team Eisapäitä!
 
Övrigt:
* Dop för Milo
* Studiedag som lastbilschaufför
* Vurpan
* Köra bil
* Demontration för BB
* Kattmys
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: