Börjes barnbarn

föralltid

Svett och träningskläder

Det blev visst dans igår. Jag åkte ner till badhuset eftersom jag inte visste om Peter uppfattat att vi skulle ha träning. My bad förstås, så därför såg jag till att åka ner. Peter var där och det kom inte alltför många simmare och han klarar sig ju bra själv, så då åkte jag hem och gjorde mig iordning för dans istället =D

Grymt kul och skönt som vanligt. Dessvärre kom det en sån där nippertippa som stod framför mig under hela passet, så all positiv energi, självförtroende, självkänsla och whatever for med rakethastighet ner i backen. Hon hade allt jag inte hade och som jag vill ha och försöker uppnå. Det förvandlades till en ouppnåelig dröm. Jag gav upp. Bröt ihop. (Man kan ju lugnt säga att det märks när det är veckan före mens)

Simon tröstade mig och I´m back on track. Hyfsat iallafall. Men det är så grymt irriterande med vissa saker. Den ena är kläder och det andra är svett. De går lite hand i hand. Hon studsade omkring där vanliga tighta aerobic byxor i 3/4 modell och limegrönt tight brottarlinne. Skit snyggt och sexigt på henne förstås.Inte en enda svettdroppe varken i pannen eller på tröjan, som ju borde synas? Skulle jag ha det där linnet på mig så skulle det vara genomvått av svett. Jag tillhör den kategorin av tjejer som svettas både när jag tränar och i vanliga fall också. Mycket dessutom. Och även på ställen som är för pinsamma att nämnas. 

Tjejer får inte svettas. Det är osexigt. Jag mår skit kasst för det. Att det syns på kläder gör inte saken bättre. Jag har tidigare gömt mig stora lösa kläder och i färger som gör att svetten inte syns, men det bidrar också till att man bara svettas mer. Men vad ska man göra? Jag vågar inte ha vilka kläder som helst bara för att jag svettas så mycket att det syns. Jag vågar inte ha de kläder som skulle göra att jag känner mig sexig med risk för att svetten skulle synas när jag tränar. Jag hade kännt mig beydligt mer sexigare om jag hade haft ett sånt där linne på mig.

Problemet är också att är större personer anser jag att det inte finns tillräckligt med snygga, sexiga och funktionella träningskläder. Kläderna gör en hel del för självförtroendet. Känner man sig snygg så blir allt så mycket lättare. T.ex. träningen som man verkligen kan behöva komma iväg på om man är storlek större och inte kan/vill ha de där tighta byxorna eller tighta linnet som glider upp och gör att man visar magen som man skäms för. Och om man skulle vilja ha de kläderna så bör de vara anpassade t.ex. längre modell eller liknande.

Förbannad, arg och ledsen blev jag iallafall. Det tog emot något så fruktansvärt och ett tag var jag färdig att ge upp dansen och inte gå iväg på den med risk för att hon den perfekta skulle vara där och jag skulle få mig en törn igen. Det resulterade i också att jag funderade på att öppna en butik med träningskläder för större människor. Vore jag mer företagsam och kreativ så kanske...

Kommentarer

  • Ellie säger:

    Ja visst var det. Sånt där som man alltid borde tänka på.

    Positiva saker är bra saker :)

    2009-02-17 | 17:17:25
    Bloggadress: http://estella.bloggagratis.se
  • Jessica säger:

    Skickade precis iväg ett mail till dig (väldigt sent svar!), men jag kände att jag ville in och läsa lite i din blogg också och så fastnade jag på det här inlägget.



    Jag är också en såndär som svettas väldigt mycket när jag tränar. Jag brukade precis som du oftast gömma mig i stora kläder och i mörka färger så att det inte syntes. På senaste tiden har jag dock sagt till mig själv att jag måste skärpa mig, och faktiskt börjat använda lite mer linnen och även tighta byxor. Till en början var det jobbigt förstås, men man vänjer sig och känner sig mer och mer bekväm! Att man svettas visar ju egentligen bara att man tar i ordentligt!



    Ett tips är att använda ett såntdär svettband runt handleden så att man kan "torka bort" det värsta i pannan. När jag är torr i ansiktet känner åtminstone jag mig väldigt mycket fräschare.

    2009-02-19 | 11:21:03
    Bloggadress: http://ohcrap.nu
  • Bim HD säger:

    Hörru, du du... :)

    Nu ÄR det så att man SKA svettas när man tränar - då är kroppen okej! Ibland är det ju nästan så att man är svett bara man kommer IN för att köra ett pass - kroppen ställer in sig på det. Jag svettades ALDRIG förr, nu rinner det floder. Hm, en svetthandduk ÄR ett måste - tom under ett BodyPump-pass, eller speciellt då? :D

    Och Rönnisch gör träningskläder för en lite modell större kvinnor, och ändå är de läckra. Linnen, byxor, toppar mm. Hela kitet, basta. Pengar, men det är det ju i allt, typ. Men, så blir det ju så mycket roligare om man har något KUL på sig också, basta!!! Träningskläder kan man faktiskt få nippran på, hehehe.

    Må så grankott... iväg och fixa skön kläder nu, som andas och träna på - svettas på.

    (själv har man träningsförbud, och får inte träna pga en ilsken axel :( samt att man varit sjuk nu i flera veckor!!! :( )

    2009-02-22 | 14:15:13
    Bloggadress: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här: