Börjes barnbarn

föralltid

2017

En återblick på året 2017. Här är en mina "Best Nine" från Instagram. Det är ingen större överraskning att 5 har med dansen att göra och 4 med familj och vänner <3
 
 
Dans
Dansen är allt. Under 2017 gick jag utbildning och blev godkänd i Hiphop hos Svenska Danssportförbundet. Jag fick även hålla i en sommarkurs i Hiphop. Jag hängde med mer på tävlingar och började känna att jag återigen fått lite energi för det ideella arbetet med en förening. Vi ordnade bland annat en myskväll för tävlingsdansarna. Terminerna är intensiva, tuffa fysiskt, men fantastiskt roliga och avslutas på bästa sätt med showerna <3
 
Simon
Han är bäst <3 Kort och gott. Under 2017 har vi sett "En skam för Sverige 2", besök Kolmården, Liseberg och haft en weekend i Stockholm där vi kollade på musikalen "Cats". Det har blivit x antal kvällar med mat och serier. Precis som vanligt. Det var först när vi gick isär som faktiskt hittat VÅR låt som även blev en hashtag på Instagram #vigörom 
 
Familj och vänner 
Jag själv fyllde 30 och firade detta på Redbrick med vännerna och även klassisk smörgåstårta-kalas med familj och släkt. Farmor fyllde 80 år. Nettan & Timon partajade för sina 29 levnadsår. Wille slutar nian. Orimligt, men sant. Lillpojken har blivit stor. Även brorsbarnen växer och firas på kalas. Jag firade Sofie & halloween som troll. Jag har ätit god svampsoppa och varit på julskinkedejt. Många fester, kalas och ögonblick har det blivit med familjen, gamla och nya vänner.
 
Jobb
Det var underbart att få följa mina pojkar hela vägen till skolavslutningen. Började med de i oktober 2016. Så nästan hela 6:an. Jag fick ju även möjligheten att jobba en del på fritids. På sommaren blev det sommarfritids och däromkring fick jag även beskedet att skolan ville ha kvar mig. Trevligt =) Men det blev en utmaning som heter duga. Efter en tuff höst. Sen blev det att vikariera som idrottsfröken några veckor och i december blev det byte till organisationens lilla skola. Två nya pojkar =) I samma veva fick jag en namntagg #shitgotreal Jag har trivts riktigt bra med kollegor och på de här skolorna, så det kändes riktigt bra att få vara kvar. Det har även blivit lite afterwork. Räkfrossa på Gastro och burgare på Bullseye.
 
Höjpunkter och annat att minnas...
 
* Kränkte en frisör
 
* Nya sängen
 
* Blev glasögonorm
 
* Thaimassage
 
* PIP - Teddybears
 
* Peter och Bruno <3
 
* Fyllde 30 år <3
 
* I love musicals <3
 
* Champions of rock <3
 
* Cats <3
 
* Liseberg <3
 
Nisse
Får en egen punkt längst ner. I januari hängde jag med Tunetime på spelning och det dröjde inte länge förrän jag började fatta tycke för trummisen. I mars hade vi en weekend i Stockholm och lyssnade på Disturbed och det var väl där det blev vi. Efter det gick vi bl.a. på bröllop, på dop och spenderade en helg ute på landet med hans familj. Det blev kort och intensivt. I juni tog det slut och det gjorde ont. I september skulle vi "försöka igen", men det var bara ord. Då blev jag mest arg och sårad. Det är först nu (juli 2018) som jag har landat, kan se tillbaka med klara ögon och ta till mig lärdomarna jag fick med mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: