Börjes barnbarn

föralltid

Nytt år

Hej hej hallå dagboken.
 
Nu är dags igen. Jag kör på i ca 0,5-1 år men totalt blogguppehåll. Livet bara rullar på. Sen behöver jag komma tillbaka för att dokumentera och bearbeta allt som har varit för att verkligen ta till mig av allt som hänt, alla ögonblick och alla lärdomar som jag fått på vägen. Oftast har det skett en mindre eller större krasch.
 
Denna gång blev det nog en lite större krasch. Nånstans på vägen så tappade jag min tillit till min intuition och glömde bort att lyssna inåt. Jag har börjat hitta det igen. Lite smått. Sakta men säkert. Och det är när jag är på väg tillbaka upp igen som bloggen blir ett av mina stöd i processen. Så...
 
Dags att beta av månad för månad. Detta för att komma fram till nuet och kunna blicka framåt igen. Efter det ska jag damma av min "Bra-bok" som jag har. En faktiskt bok. Den funkar finnemang för nuet och framtiden. Bloggen är dåtid. Min historia.
 
Here we go. Dags att beta av första halvan av 2018.
 
 
 
Hittade för övrigt ett tweet med lite tips när 2018 startade. Mycket bra. Den har jag faktiskt haft i bakhuvudet. Tyvärr så bommade jag 1:an till och från. Men återigen. Mycket bra tips. Den förkortade och Emma-anpassade version låter så här:
 
1. Hälsan
2. Bra relationer
3. Det löser sig
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: