Börjes barnbarn

föralltid

Juli

Jobb hela juli i källaren. Det blev en och annan glass på rasten, och så hade jag min första jobbhelg. Utrymme för att plöja Criminal Minds. Efter jobbet, när vädret tillät, blev det ofta utehäng med missarna (och de tre måsungarna som bott på området) & chill i solsängen. Ett och annat bad försökte jag slänga in. Det blev två, om inte tre, hela dagar på två av mina favoritplatser, som jag fann under förra sommarens bil&bad äventyr. Det blev också en spontan tripp till Långban där M-art lab hade dansuppvisning. Mot slutet på månaden körde vi igång träningar med teamet som jag coachar. Nya koreografier var målet.
 
 
 
 
Månaden, och förmodligen årets, absoluta höjdpunkt var trippen till Helsingborg med Simon och festivalen "Älska 90-talet" <3 Jag hörde talas om den för många år sen, klurat och sen föll det i glömska. Nu skulle en kollega iväg, fast i Karlstad. Jag kollade upp information och datum, och ja.. Jag skulle fasiken dit, om jag så skulle åka själv! Asså. DEN line-up:en med artister och band. Några föll bort då det var strul med flyg, men vi fick t.ex. Leila K istället.
 
 
 
Vi stod framme vid scenen i princip från start till slut, med endast kort paus för att fylla på mat, vatten och tömma blåsorna. Annars var det digga, hoppa, dansa och sjunga med i en sisådär 11 h, tror jag det blev. Allt var guld, men... Scooter! Ord räcker inte att beskriva känslan att stå där.
 
 
Två hotellnätter bokade. Jag körde hela vägen, både dit och hem, med undantag för när vi skulle leta parkering i Helsingborg. Hemsida sa att parkering finns, på plats visade det sig vara en allmän parkering och "i mån av plats". Denna parkering var dessutom stängd när vi anledde på kvällen, så det var ju rent flyt att det fanns ledigt på torget utanför. Lite bök med rum också. Två bäddar önskades och ihopsatt dubbelsäng vi fick. Blöh. Tillslut så. Min plan var också att köra så långt jag mäktade med. Bra att träna långsträcka, och jag körde faktiskt hela, med undantag för när vi skulle leta parkering i centrala Helsingborg. Vi gjorde såklart stopp på vägen för mat, bad, kiss och bensträckning. Riktigt fin badplats vid Vättern (Storebro badplats) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: