Börjes barnbarn

föralltid

Gorgeous

Vad fan snygg jag var igår! Det är ju inte populärt när bloggen inte vill fungera. Kunde inte logga in igår, så jag får skriva om dagen igår nu istället. Vi var i min kära hemstad... överdrivet ja... vi var i Karlskoga igår. En träff med 5 olika folkhögskolor. Karlskoga var ju med, eftersom de arrangerade träffen i år, samt vi då, Örebro + Fellingsbro, Kävesta och Hällefors. Delades in i lag, gick på lite olika stationer, fick mat & fika och avslutade med volleybollturnering. Vi var sämst. Skäms som fan för det. Jag hade lite svårt med vilket lag jag tillhörde under volleybollen. "Men hallå, vi ska ju spela nu!" säger jag.... öhhh... nej Emma... fel skola... (Karlskoga eller Örebro? vet inte)

Åkte hem och myste lite med kärleken innan han skulle iväg. Fick sen passa Wille. Vi spelade tennis, lekte i lekparken, spelade ett sällskapsspel och "tittade" på barnprogram hemma hos mig, innan vi gick hem till huset för kvällsmat och läggadags. Slocknade jag med, men morsan kom ju och väckte mig när hon kom hem. Tog mig hem till mig igen, tittade på grymt bra Efterlyst och chillade. Sängdags utan minsta lilla minut plugg till dagens prov! =/ It was all or nothing som gällde. Eftersom jag inte pluggat ett enda jävla skit under hela veckan (eller innan), så tänkte jag ju inte början en kvart innan sängdags. För sova behövde jag verkligen. Försov mig lite, men Simon kunde skjutsa mig in (glad eller ledsen? vet inte)

Provet gick bättre än väntat, delvis pga det dubbla provet. Vi hade först ett grupprov. Välj ett ämne, delas in i grupper och skriv allt ni kan om det ämnet på en plansch, anpassat så att högstadieelever skulle förstå, redovisa sedan för lärare och klassen. Tack vare dessa redovisningar, så gick det ju betydligt lättare på det enskilda, skriftliga provet (bra eller dåligt? vet inte)

Dagen kommer bestå av följande: lek, lek, lek och åter lek. Ska passa Wille idag igen fast all the way trough at my place. Plutten ska få sova över hemma hos mig. Kommer bli mucho intressant. Morsan gav mig (och Simon) strikta regler om att inte göka eftersom Wille är lättväckt. (Är morsan bra knäpp ibland? Svar: Ja!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: