Börjes barnbarn

föralltid

Julafton

Julaftonsmorgon börjar traditionsenligt med frukost uppe i huset hos mamma och pappa. Icke enligt tradition så försov vi oss, och det var mindre kul. Men ganska snart blev vi klara så vi kunde åka upp. Mumsiga skinkmacka! Mamma hade dessutom varit duktig och gjort världens godaste senap!! Det blev en mycket bra start på julafton tycker jag =D

Dagen fortsatte med julklappsutdelning. Först tog vi klapparna som var från oss vuxna barn samt mamma och pappa, till varandra. Vi hade lottat i år. Brorsan fick ett presentkort av mig. Mitt bästiga rim kompenserade den annars lite trista klappen =P Av syrran fick jag boken Maskrosungen + presentkort på adlibris. Då var litteraturen för nästa kurs löst. Thanks sis! Sen tog vi klapparna under granen. Wille fick ett Wii och Julle fick Guitar hero, så det blev till att testa dem kort senare. Himla roligt båda grejerna!

         


Framåt lunch åkte vi hem till farmor för att äta mumsig julmat. Hennes fantastiska svampomelett. Provade själv en gång och det blev långt ifrån bra. Efter maten blev det dags för Kalle Anka m.fl. Därefter blev det klapputdelning. Fick en mysig filt som kommer passa perfekt i vardagsrummet när det är klart. Fick även en bodybutter och ansiktsvatten. Samtliga fick även en varsin lott och det blev totalt 3 vinster för familjerna Forsberg och Kanervisto.

Vi åkte hem från farmor, och då tog jag mig bort till Simons far med familj. Jag hann vara med på fikat där en stund innan vi skulle dra vidare till Simons mor med familj. Där avslutade vi kvällen med risgrynsgryt, och därmed var magen så full den kunde bli. En fantastisk julafton =D

         

Fler bilder finns här: lillblixten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: