Börjes barnbarn

föralltid

MC-tripp

I onsdags åkte jag och min älskling på en kort MC semester i landet. Började med Storfors, Filipstad, Kil och längs med Fryken upp till Sunne. Fortsatte mot Arvika, men det började bli kvällen. Så vi stannade på Brunskogscamping. Vi slog upp vårt nya tält, och insåg att det var grymt litet. 2m långt, 1 m högt och 120 cm brett. Där skulle vi sova tillsammans med så gott som all packning. Älsklingen lagade makaroner och köttbullar på stormköket.

Vi sov inte alltför bra den natten. Jag var rejält mörbultad och fick ont i de flesta lägen och älsklingen kunde inte lika raklång eftersom vi hade lagt all packning uppe vid huvudena. Upp på motorcykeln igen och vidare mot Arvika, Årjäng och mot kusten/Strömstad. Vi stannade dock inte i Strömstad utan fortsatte en bit ner mot Fjällbacka. Vi hade fått tips om att det skulle vara fint där. Den campingen var full, så vi fortsatte lite till neråt och hamnade i Hamburgsund och en trestjärning camping som hette Rörvikscamping. Det var  en mycket fin camping och vi slog återigen upp vårt lilla tält. Grillade hamburgare och tog oss sen mot havet. Ett dopp var ju ett måste när vi ändå var vid kusten. Det var inte farligt kallt i vattnet utan det var blåsten på land som gjorde det kallt. Vi gick upp till tältet igen och myste med ost, kex och vin. Den natten sov vi betydligt bättre. Om det beror på vin, omstrukturering i tältet eller trötthet vet jag inte riktigt... =P Kanske en kombination av alla tre.

Under dag 3 var det sämre väder. Men annars har vi haft ganska tur med det. Så det var bara att dra på sig regnstället. Blev dock bara 3-4 skurar, som inte var så farligt långa eller blöta. Vi lämnade kusten och åkte mot Munkedal, Uddevalla, Trollhättan och slutligen Lidköping. Där tog vi ett stopp för lunch och bensträckning. Sen vidare mot Skara, Skövde och Hjo. Fram till Hjo var det bara trista raksträckor, så vi tog en chansning och åkte in på en liten väg som fanns med på kartan. Där var det betydligt finare mc-väg. Hamnade vid Forsvik, vid Göta Kanal, där det slussades för fullt. En lyxbåt och en söt slusshund såg vi där medans vi åt glass.

En underbar resa har jag haft med min älskling. Så här såg man ut största delen av tiden antar jag. Märken i ansiktet efter headset och hjälmen. Påsar under ögonen pga sämre sömn, men ett leende på läpparna.



Fler bilder finns på min bilddagbok: http://lillblixten.bilddagboken.se

Kommentarer

  • Linda säger:

    Haha jag det är ganska drygt att komma på nått vareviga dag men jag kom på nått till slut iaf=)

    2008-07-22 | 14:42:13
    Bloggadress: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här: