Börjes barnbarn

föralltid

VFU

Igår började jag en ny VFU-period. Den här är bara en vecka. Känns väldigt kort. Skulle vilja vara betydligt mycket mer ute i verksamheten och bland barnen. Igår bestämde vi också att jag skulle hålla i min lektion redan idag! Tjena tjena, jag som hade planerat så mycket. Hade två halvfärdiga idéer som jag vred och vände på. Funderade på vad som skulle vara bäst, på flera plan. Det blev musik. Gosch. Jag som är så pass musikalisk av mig. (Jaja, det stod att man skulle utmana sig själv på uppgiften, så why not?) När jag slutat igår, åkte vi till mamma för att leta sagor och sånger. Jag hittade tillslut något som fick duga. Hittade även en toppengrej på nätet. Nu var jag redo för att hålla i lektionen *harkel*

Så idag blev det av. Barnens sista timme. Delade klassen på hälften och körde på. Första gruppen var lite pratig och så var det lite dåligt planerat av mig, så vi hann inte med den sista övningen (my bad!), som egentligen skulle bli roligast (skit också). Andra gruppen gick det bättre med. Fy fabian vad duktiga och söta de är!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: