Börjes barnbarn

föralltid

Swahili

Sista praktik veckan! =D Och den har jag spenderat tillsammans med 6-åringarna. Det har varit melodifestivalen för hela slanten. Massa dans och sång, men även en hel del annat. Idag är det världsbokdagen och lärarna på min avdelning slog upp tält där de läste böcker för barnen. Böckerna skulle vara från andra länder eller om andra kulturer liksom. Jag fick läsa en bok och det blev en räkneresa genom Tanzanias djungel. Massa djur och så räknade vi på swahili =P

Sen så händer det grejer i badhuset. Lite omstruktureringar i föreningen. Det behövs faktiskt. Föreningen behöver det. Jag behöver det också har jag insett. Så det blir att gå ner och ta vår minsta tävlingsgrupp E istället för näst högsta B. Jag tänker även ta en X-grupp och jag är faktiskt grymt taggad för att få en sån grupp att fungera. Det behövs. Jag ska göra det till världens mysigaste grupp där man alltid kan känna sig välkommen.

Sorry för dålig update, men det är väl det ovanför som hänt den senaste tiden. Framför mig att jag massvis med plugg som behöver tas igen, gruppförändring i badhuset, kursstart, läger och nu i helgen har vi Funky avslutning med en show på söndag. Min sista dag som assistent =P

Jag kan räkna på swahili: moja, mbili, tatu, nne, tano, sita, saba, nane, tisa, kumi =P

Kommentarer

  • Annika säger:

    Swahili, wow, hahaha! Vad du kan! Jag kan på engelska, one, two... o s v... :-)

    Varför just swahili? Jag har svårt för att sluta skratta nu! Bara sådär liksom: "Jag kan räkna på swahili". Du är ju för rolig! Eller så ligger det något bakom och så har jag gjort bort mig helt som skrattar.

    2009-05-01 | 13:55:12
    Bloggadress: http://ankanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här: