Börjes barnbarn

föralltid

Fabulous friday

En riktigt härlig valborg och fredag. Började som jag redan nämnt med body balance och sen telebild. När telebilden slutade så knallade jag till systemet och köpte vin till överraskningen och cider till lördagen. Snäll som jag är så deltog jag i en undersökning och fick med mig en sån här grej som håller temperaturen på vinet. Superbra =)

Hem och in med grejerna och iväg till affären. Min överraskning till min älskling var kanske inte så märkvärdigt, men en liten picknick. Tyvärr kan jag inte säga i solen, eftersom den aldrig behagade kika fram. Men men.. Planen var färdiggrillad kyckling (om det fanns några kvar). Jag höll tummarna och när jag kom fram så fanns det kyckling till ett helt fotbollslag kvar! =P YES!

Picknicken bestod av färdiggrillad kyckling, morötter, gurkstavar, pizzasallad, kokta ägg, vindruvor, egengjord tsatziki och försök till rhode island. Älsklingen visste ingenting, mer än att jag hade preliminär bokat honom fredagkvällen. Så när han kom hem från jobbet fick han fräscha till sig, och så tog jag med honom ut till udden. Där bunkrade vi upp maten och öppnade vinet och satt och hade det mysigt. Blev lite kyligt efter ett tag dock, men kärlek och vin håller kroppen varm =P Han fick en godisask - merci - av mig också =P Ni vet den där reklamen? Där satt vi och mumsade. Vi såg inte röken av någon majbrasa, däremot såg vi röken av några brasor =P Haha. Gud vad dåligt. Men det var roligt då. Vi såg faktiskt röken från 4 st brasor där vi satt. Bolmade på riktigt bra.

Vi blev så småningom mätta och det började bli lite väl kallt, så vi packade ihop och började ta oss hemåt. Då kommer polisen =P Haha. Det var ju som sagt valborg. Första fyllan för många yngre. Och mycket riktigt så var vi ju inte helt själva ute på udden. Det kom ett gäng strax efter och höll till på andra sidan, men sen försvann de iväg. Typiskt nog så snubbland älsklingen på en rot precis =P Haha. Kan ju inte påstå att det var helt stabilt heller efter vinet. Polisen kom fram och frågade vad vi hade gjort och hur gamla vi var =P Bara för att liksom, sa han. Gänget hade ju stuckit upp i skogen så fort de hade sett bilen uppenbarligen.

Sen gick vi över till gänget. Det var fest och vankades utgång. Jag tänkte hänga med dit och umgås lite tills gänget skulle med bussen till krogen. Sen var min plan att bege mig hemåt. Blev dock ingen utgång så jag blev kvar där ett tag till Jag hade blivit lagom lullig av vinet och så två cider på det var helt lagom. Traskade hemåt bortåt 00 tror jag. Gav min gosing en mysig sängkram också. Ett mycket bra avslut på en riktigt trevlig fredag och valborg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: