Börjes barnbarn

föralltid

KAU

Innedagar på KAU torsdag och fredag. Torsdagen började vi med att leka "36:an leken" ute i snön. Lagen var triogrupperna och man skulle slå på tärningen, leta upp den siffra man fick och sen genomföra uppdraget. Slå igen och addera = ny siffra, leta, uppdrag osv. Sen blev det redovisningar av "Show and tell" för hela slanten. Det var bockarna bruse, indiander, ma-historiska resor, bokutställningar, blogg mm.

Vår nya kursledare i kommande kursen hade missuppfattat när hon skulle träffa oss, så hon kom redan på torsdagen. Hon verkar grym. Kan bli en suverän kurs!

På kvällen blev det stan en sväng och sen gick vi och käkade på Glada Ankan. Gött som fan. Och trevligt som fan. Sov i Karlstad. God hotellfrulle och sen blev det mer "Show and tell". Vi fick visa upp vår fina Kråke som Ida hade tillverkat =P Sen blev det utställning på allas projektböcker. Jäklar vad alla hade kämpat. Min låg väl i botten tre eller nått.

Vi fick sluta tidigare eftersom vi redan fått introduktionen till nästa kurs dagen innan, men jag kom inte hem tidigare för det. Bussen gick inte förrän om 40 minuter. Jag gick ut och väntade när det var 20 min kvar. När bussen kom så blev den full och busschauffören sa att han skulle ringa in en till buss. Det var bara jag och en äldre man kvar. Två pers. Ofta de ringer in en till buss då. Det förstod vi båda två, men jag tänkte att jag ger det en chans. De kanske skickar en mini-buss eller nånting. Efter 20 min så ringde jag och klagade. Mer poängterade hur jävla dålig stil jag tycker att det är. Busschauffören kan ju inte säga att han ringer in en buss till när de inte har möjlighet att skicka en. Jag blev arg/besviken/ledsen. Hade busschauffören sagt att vi skulle fått vänta en timme, så hade det varit med okej för mig. Hellre sanningen. Jag tänkt iaf inte betala för att ha väntat i en timme, så det fixade damen i luren åt mig och gubben. Har alltid haft ett gott öga för värmlandstrafik, men nu blev det tumme ner.

Trött och frusen var jag sen. Lyckades iaf ta mig till Ica Maxi. Inhandlade lite nya filmer och godis till kvällen. Ringde älskling och kollade om han kunde fixa käk till kvällen. För jag tänkte inte gå ut igen när jag väl kommit hem. Hemma blev det ett varmt bad, tända ljus och ansiktsmask =D Mat och godis framför tvn sen med älskling.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: