Börjes barnbarn

föralltid

Orka packa..

Ikväll har jag haft de äldre simmarna. Hela nio stycken på plats idag. Det blev lite trångt eftersom vi bara har en bana på onsdagar, men det är bara att gilla läget eftersom badhuset renoveras. Vissa accepterar det, andra inte.

Nu har jag kollat på Föräldrafritt på kanal5play. Intressant programa tycker jag. Det har fått en del kritik. 10 flickor och 10 pojkar som får bo i varsitt hus utan vuxna. Det finns vuxna på plats som ingriper om det skulle vara fara för något barn. Föräldrarna och psykologer övervakar på skärm. Det är intressant att se hur barnen hanterar det sociala, matlagning, regler osv.

I vanlig ordning gör jag annat än vad jag borde. Borde ha packat och sovit vid det här laget. Imorgon är det innedag på KAU. Redovisa gruppuppgift, utställning på projektböckerna och information om nästa kurs. Jag bestämde mig för att sova över. Vi ska ut och käka på kvällen, så det blir sent, och sen tidig morgon. Rimmar illa. Lika bra att sova över. Hinner inte hem till varken styrelsemötet eller simgruppen.

Eftersom jag ska sova borta så måste jag packa. Orka. Nej, det gör jag inte. Och tydligen skulle vi vara ute och leka i snön också, så jag måste rota fram min täckbraller. Kommer bli mycket att packa ner. Jag tyckte det räckte med skolböckerna och klädombyte. Men kul ska det bli iaf. Kursslut, kursstart och träffa alla. Ny energi. Gilla. Utnyttja!

Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: