Börjes barnbarn

föralltid

Skotta

Kanske... förmodligen...

Var vad min vän Nettz kommenterade föregående inlägg med. Så sant, så sant. Men idag har jag faktiskt läst på lite om vad taluppfattningen är för något. Jag har aldrig riktigt förstått det, och vette fan om jag gör det nu heller. Barnböckerna har jag läst iaf och spånat fram idéer. En bra, en halvfärdig.

Sen blev det uppstart för mina simgrupper idag. Egentligen skulle ena börja igår, men då var det tydligen en gasläcka i badhuset. Åtta tappra i den yngre gruppen hade jag som fick simma ganska långt idag. Pappa var snäll och kunde skjutsa både dit och hem. Men först fick han gräva fram bilen..

Och jag insåg hur mycket snö det faktiskt hade kommit när jag skulle gå ut till pappa. Det var bara att skotta fram en liten glugg så jag kunde ta mig fram. Resten tog jag efter badhuset.

Skotta snö är väl det som är sämst med snön och sämst med att bo i hus. Jag tror nog jag hellre klipper gräsmattan.

Nu blir det sängen. Ska/borde/måste komma upp tidigt imorgon och plugga. För till eftermiddagen sen så åker jag och älskling till Stockholm =D Woohoo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: