Börjes barnbarn

föralltid

Ventilera

Gaaah! Tillfälligt breakdown. Jag var inställd på att vara barnvakt ikvälll när m&p skulle iväg på mammas present. Av någon anledning har jag intalat mig att det var kl 19. Jag provade ringa tidigare, men fick inget svar. Kanske en timme sen fick jag och älskling möjlighet att gå på hockey kl 16, men jag fick avböja eftersom den inte skulle hinna sluta innan jag skulle vara barnvakt. Älskling åker till hockeyn och jag ringer igen till m&p. De har redan åkt. Föreställningen började ju 16(!) och inte 19. Kände mig lite smått dum i huvudet. Tur nog så var syrran redan på plats, så barnvakt var ju löst. Great. Då kan jag ju hänga med på hockey!, tänker jag. Ringer älskling. Och får "jag är ju redan på väg" svar med otrevlig röst. Karlar är så jävla egocentriska. MEN FÖRLÅT DÅ! Jag hade väldigt gärna gått på hockey med dig, eftersom det var så länge sen, både du och jag tycker det är kul, och vi kommer inte ses senare ikväll sen eftersom du ska på pokerkväll med grabbarna. Måste man låta så otrevlig? Det var en enkel fråga om jag kunde få hänga med på hockeyn eftersom jag nu inte behöver vara barnvakt. Fine, jag vet att jag kanske överreagerar lite grann (eller?) Well. Jag sitter väl här med lite halvtaskigt samvete för att jag hade fel tid, inte fick åka på hockey, med ingen mat hemma, pluggar lite och är bitter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: