Börjes barnbarn

föralltid

2011

Januari: Lilla Folke på besök. Anneli & Emelie på visit i huset. Blev godkänd på tunga Spec.ped kursen. Uppstart simgrupperna. Skotta snö. Stockholm och musikalen We will rock you <3 Gick på Naturhistoriskariksmuseét + Cosmonova. Åt på thairesturangen Orkidé. Bio Due Date. Gick på TomTits. Kråke-gruppuppgiften. Let´s Dance på TV. Rockduellen på Rockklassiker, och frälst efter musikalen så röstade jag självklart på Queen. Innedagar på KAU och sov över. Övade in Funky-danserna. Uppstart street och ragga på bästa Karlskoga Dans Center. Började ny spännande ffa givande kurs. Peronalfest, kvällen med bad i tunna, leka reporter och minneslucka. Träffade Angelica & Marcus som berättade att de väntade bebis =)

    

Februari: Uppstart Funky Kidz, ny åldersgrupp där. Melodifestivalen på TV. VFU-period - tantrix, friluftsdag, fick dyngstryk i spel =P "Riktiga kvinnor svettas!" Uppgraderas till äkta storasyster <3 Snöoväder. 50-års kalas för mosters gubbe. Firade min egen födelsedag i THAILAND <3

     

Mars: Många långa dagar med VFU, plugg, dans, Funky, badhus...  Fick komma in i den nyrenoverade delen i badhuset. Vårtecken längs husväggen. Styrelsemöte, blev av med utbildningsansvaret och hade "bara" medlemsregistret. Fest med "Funky"-gänget som en överraskning för Thomas - mat, bastu, rappakalja och melodifestivalen där Eric Saade vann med Popular. Bio med älskling, The Kings Speech. Körslaget på TV. 19/3 hade vi supermåne, den var närmre joden och lös 30% starkare och var 14% större. Massa VFU där jag höll i lite egna lektioner.

      

April: Sista VFU:n och sista telebilden - nånsin! Information om Ex-arbetet. Framtiden kommer med stormsteg och det gick tungt med Ex-arbetet. Provade på CrossFit. Vårtecken. Grejade i trädgården. Bio I am number four. Påskhelgen blev en riktig familje-helg - mat hos farmor, stugan med m&p, kalas hos älsklings mamma, trerätters med spel hos älsklings pappa, pick-nick med lillebror. Andra "lille" bror fick moppekort. Visade upp raggan på Dansensdag <3

     

Maj: Träningsglädje med CrossFit. Avslutning och show med Funky Kidz + fest med gänget. Städvecka med grannarna. Azerbaijan vinner Eurovision Song Contest. Utmanar-tävling med simmarna. Gjorde intervjuerna till Ex-arb. Visade upp raggan i kyrkan =P Combat utomhus med Thomas. Köpten rutten brieost på coop. Var på "Kul i sdv" med småsyskonen. Espenäs med lillebror. Älsklingen bjöd familjen på kalas.

   

Juni: Tilldelades nytt (bytte med en annan) ansvarsområde i styrelsen. Njutit av att ha en trädgård och icke-njutit över ogräset =P Examensdag =D Firade med mat med kurskamraterna och jordgubbar hemma. Utbildning med simningen. Möte om mitt nya ansvarsområde i badet - förändringar till hösten. Syskonsens skolavslutning. SYTYCD på TV. Syster fyllde 30 år. Pappa fyllde år. Var på bröllop, vackra Tobias & Susanna =) Midsommar firades med lunch med m&p och grillat hos Sofia med familj & Evelina & Niklas m.fl. Nattdopp och sov i en båt på land. Utvecklade god teknik i att fånga mygg med en hand.

 

Juli: Dans på PIP blev inställt men fick besked om mer dans till hösten - happyface! Upptäckte Fredrik Backmans blogg. Älskling åkte till Sälen och jag fick in en ny man i mitt hem - Folke. Hundvakt, vilket innebar promenader x många. Utökade mina hundkunskaper m.h.a It´s me or the dog och Ceasar Millan på TV. Jag hatar kanal 5 och börjar titta på SYTYCD på youtube istället. Mat, mys och nattdopp med gänget hos Sofia.

  

Augusti: Hittade Roswell på youtube och började titta på det. Började planera hösten. Nattäventyr, åkte 20 mil tur&retur för att hämta familjen - bilen startade inte när de var på väg hem efter lite semester. Träffade Anneli & Emelie. Uppstart simgrupperna. Barnvakt med minigolf. Mycket styrelsearbete. Vulkanmarknad med mamma och småbröderna. Massa möten. Började skapa egna barndanser då vi gått ur Funky Kidz. Uppstart med min egen dans, i showgruppen <3 Började även dansa disco. Öppet Hus på CC. Robinson på TV. Glaskontainer sprängdes i närheten där jag bor.

 

September: Fick frågan om jag jobbade heltid i badhuset? Undrar varför?? Massa planerade inför uppstart av breddverksamheten, som blev mitt nya ansvarsområde. Bassäng-helevetet läckte. Strul med uppstart. Övade barndanser febrilt. Blev sjuk, så pass att jag tog en ipren. True Talent, Moraeus mm, #AdamLive, Idol, Gäster med gester på TV. Uppstart barndansen. Mycket badhus och dans. Lååånga dagar. Final i STYTYCD. Smörbrist i vårt land. Utbildning på HLR och olycksfallshantering. Kunde äntligen gå på Body Balance-passen. Jobbig händelse i badhuset. Var iväg på jobbintervju.

      

Oktober: Blev sjuk IGEN och tappade rösten. Inte särskilt bra då jag hade barndansgrupp och viktig information i badhuset att förmedla. Fick använda mig av externa röster i form av goda medmänniskor. Tack. Blev inget jobb, men fick samtal från bemanningsenheten. Fångarna på fortet på TV. Barnvakt åt My. Träff med glada-gänget i Evelinas & Niklas lgh.

November: Utvecklingssamtal i badhuset. Föreläsning om mobbning. CC dance med Sofia och Zumba med Rebecka. Badhuset öppnade helt efter den långa renoveringen! Nya träningstider i badhuset som innebar att jag kunde börja simma lite själv igen <3 Köpte xperia arc s. Strul med Luciadopps planering. Hade avslutningskalas med mina barndansare - söta kissemissar. Började jobba som timvikarie. Luciatågsträning. Vattenbalettsträning. Avslutning för bredden. 50-års kalas för älsklingens pappas sambo. Simtävling.

December: Ett sådär genrep och ett bra, men jobbigt Luciadopp. Lite kalas i dfs. Knatteskutt i badhuset. Julbordskryssning. Invigning av nyrenoverade badhuset. Kollade på det fantastiska programmet - Svenska Hjältar. Dansavslutning och show med min egen dans. Var med på fem danser =D Så kul! Mamma fyllde år. Massa julmys med familjen under julhelgen. Nyår firades hemma med mys i soffan med min älskling.

        

Kommentarer


Kommentera inlägget här: