Börjes barnbarn

föralltid

Rising Stars

Fantastiskt kul och bra.

Skön sång från "Fröken Signe" i flera låtar. De tre grabbarna sjöng fint till "I denna ljuva sommartid", om jag inte minns fel. Och så sång från kulturskolans kör förstås.



Bildspel från bildeleverna.



Dans var det ju också. Lite show, lite modernt och här är det street.



Teater. Vi fick se ett litet smakprov på "Madicken" som ska spelas upp i sommar. Lite sugen på att gå den. Men bästa teatern var ju "Roj och roger" följt av bästa låten för kvällen - "Konfirmationspresenten/Jag vill ha en synt farsan"



Kulturskolan fördjupningselever spelade och sjöng suveränt till "Rolling in deep"



Drillarna var med och visade upp en mängd av alla deras redskap - drillstav, band, puffar och stavar med ljus. Drillen firade tydligen 40 år i Karlskoga. Grattis till det.





Grundskolansbarn var med och bidrog med sång och rörelser till flera låtar. Här tillsammans med "Fröken Signe" och dansare i låten "Jag vill ha blommigfalukorv"



Och orkestern var med och spelade till alla låtar och hade en egen låt i form av ABBAs "Gimme gimme gimme"



Årets gäst var tjejgruppen "Fröken Signe" och komikern Per Andersson. Han var med och spexade, sjöng och spelade lite teater genom hela föreställningen. Han avslutade hela föreställningen utklädd till korv, sjungades "Varmkorv boogie" ihop med alla som varit med.



Fler låtar som var med: Dagny, Jag måste hejda mig, Båtlåt.

Jag har ju haft turen att vara vikarie och fått vara med när några grunskolebarn har tränat på sången och rörelserna till låtarna. Så då blev jag bara så sugen på att kolla! Det var jag ju iofs redan innan eftersom jag visste att Per Andersson skulle vara med och att jag tycker det är förbaskat kul med sång, musik, dans och teater.

Mer sånt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: