Börjes barnbarn

föralltid

Gigantiskt lego

I söndags körde vi konstsim med simidrottskolan och de verkade tycka det var kul, så jag kanske kan lyckas värva några dit. Jag hade ingen dans idag så då kunde jag stanna kvar under vuxensimmet och möta upp en ny, och framförallt ha ett samtal med en eventuellt nya tränare till vuxensimmet. Hade ett samtal med honom under lördagen redan, och det verkar lovande. Trevlig, bra bakgrund och framförallt glädje för simning. Eftersom jag ändå var kvar i badhuset så hjälpte jag Sofie med vuxensimmarna. Kennet var borta idag. Jag får erkänna att det jag nervös. Jag har alltid haft barn. Men det gick jättebra och det var jättekul. Först med simskolan och sen med fortsättningsgänget.
 
Igår gjorde jag lite uppflyttningar och det blev därmed fler platser lediga där vi har kö. Så jag provade en ny teknik. Drog ut ett sms till alla som stod i kö och bad de höra av sig om de ville ha platserna. Well. Jag blev sönderringd och platserna blev tillsatta på knappa halvtimmen. Kul och svettigt. Trodde inte att det skulle vara så många som ville ha plats trots att det redan gått några lektioner.
 
På kvällen hade jag Teknikgruppen. Eftersom det är sportlov så hade jag inte räknat med någon större skara. Skaran blev hela en stycken simmare. Men det blev på sätt o vis bra. Hon är otroligt träningsvillig och ligger i topp i gruppen. Så det var skönt att bara kunna fokusera på henne och ge henne lite mer utmaningar. Det blev ingen egen simning efteråt, så då gav jag mig på poloplanen. Vi ska ju ha "prova på" onsdag och torsdag nu på sportlovet. Och jag hade tänkt att vi ska använda planen då. Kan vara bra om man vet hur man sätter ihop den då. Det var som att bygga med ett gigantiskt legopussel.
 
 
Och det är bara en bråkdel av alla delar i pusslet...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: