Börjes barnbarn

föralltid

Kul jobb

Tre riktigt kuliga arbetsdagar har passerat. I måndags hade jag min egen grupp på kvällen, och en kille har börjat öppna upp sig. Det är alltid lika underbart att se. Och de två nya passar som en smäck. Jag visste det! =P
 
Igår var det första lektionen med Idrottsfritids. Ett samarbete med en skola och ett gäng olika föreningar. En toppen grej tycker jag personligen. Hörde det första gången när jag läste i Örebro. Det är riktigt fränt att det har växt fram i vår lilla stad.
 
Med Idrottsfritids körde jag på som jag brukar när jag håller i grupper. Tydliga ramar/ordning & reda/struktur så barnen vet vad som gäller och var de har mig. Och det fick jag beröm för =) Lektionen gick suveränt. Det var ett glatt gäng och lätta att jobba med. Direkt efter det hade jag tävlingsgruppen. Kände mig smått mosig i huvudet efter att ha haft Idrottsfritids. Undervisa i simning för icke-simmare är inte så bara.
 
Sportlovet är bokat och klart också. Eller så klart det kan bli. Saknar ledare, men det kan jag fixa när det drar ihop sig. Vattenpolo blir det då. Höll på att glömma bort att skicka in anmälan som skulle in idag till kommun. Aj aj. Jag var så inne i pusslandet med barn och grupper hit och dit. Nya gruppen på måndagar är klar att starta upp nu på måndag, och en ny ledare har jag fått in.
 
Blir till att jobba lite imorgon också. Då ska inbjudningarna ut till de sista grupperna - mini och vuxen. Ska försöka göra det lite snabbt så jag faktiskt kan ta och vara ledig på min lediga dag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: