Börjes barnbarn

föralltid

Blackrock

Under helgen blev det drag på jobbet och chill på hemmaplan. På fredagen blev det adminstrativt på jobbet, framförallt fix o trix med annonssälj. Direkt till dansen. Är inte helt van vid att jag även har dans på fredagar numera. Modernt. Väldigt roligt med tekniken och ny stil. Känslan är väl sådär. Förstår liksom hur det ska se ut, men vette fan om det verkligen ser så bra ut när jag själv gör stegen. På kvällen blev det chill med How I met your mother med älskling.
 
Lördagen blev det fullt ös på jobbet. Linor som krånglade. Ett barn fick ont i magen. Musik började spelas i ena bassängen. Och varför inte klämma till med en spya i bassängen också. Eh jahopp? Vad gör vi nu? Aldrig varit med om det själv. Bara hört. Så jag fick ringa och rådfråga, så löste det sig ändå ganska smidigt. Men det blir ju ett litet avbrott liksom. När verksamheten var slut stannade jag kvar i badet och gjorde mig i ordning där för att möta upp älskling på Red Brick. Vi hade bokat bord för lite käk. Äntligen skulle jag få testa detta fantatiska "Black rock grill", där man grillar köttet själv vid bordet på heta lavastenar. Som uppstart på kvällen fick vi vänta på menyn i ca 20 min. Då sa vi till. Tjejen som hade satt hos till bords verkade lite lätt stressad/förvirrad. Den nya tjejen var generös värre och bjussade på vinflaskan. Man tackar =) Det var knappast någon avslappnad måltid när man fick sitta och hålla koll på köttet samtidigt som man skulle äta. När man väl fick in snitsen så gick det väl bättre och så var det ju suveränt gott, vilket vägde upp det hela. Vi fortsatte kvällen hemma i soffan en stund med lite mer HIMYM.
 
På söndagen var det inte fullt lika mycket action på jobbet. Så jag hann med att fokusera på de vanliga uppgifterna. Fick hoppa in som reserv på en grupp, men det var bara kul att ha lite nya simmare. Med simidrottskolan körde vi polo, och det var riktigt kul. Väldigt roligt grupp att jobba med. Cyklade upp till dansen när jobbet var slut. Förra söndagen var det inställt, så jag hade glömt bort några steg, men det gick relativt bra ändå. Vi började på den andra dansen och hade mest fokus på den ändå så.
 
Idag blev det segt att komma upp. Satte uppe kanske lite för länge igår. Trampade iväg till jobbet. Svarade på lite mail och ringde lite samtal innan det var dags för SK möte. Fortsatte med lite adminstrativt innan jag hade min egen grupp. Underbaringar. De som ville fick prova ta kilometermärket. Hela sex stycken gav sig på utmaningen. De andra simmade pass, och landade även de på ca 1000-1400 m. Blir lika glad varje gång när jag ser gänget sitta där på kanten och väntar på att få komma igång med passet. En av tjejerna hade glömt baddräkt, så hon fick åka hem igen. Med tårar i ögonen! Åh. Mina små.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: