Börjes barnbarn

föralltid

Julhelgen

Klä granen
Enligt tradition så klär vi granen, äter mat och dricker glögg hos mamma och pappa. Och när brorsbarnen är med och styr, så ska helst allt pynt hänga på samma gren =P
 
 
 
Julafton
Frukost som vanligt hos familjen följt av besök av tomten med klapputdelning. Hela gänget samlat inklusive voffsingar. Tyra var så exalterad så det var lite svårt att få en bild på henne. Hela kroppen viftade =P Julmat och Kalle Anka såklart. Avslutade kvällen hos C-G & co dör Timrå-tomten var på besök. Jag och Simon fick bland annat spelet "Med andra ord" i julklapp som vi sen spelade till bortåt 23 på kvällen.
 
 
Juldagen
På juldagen var vi en liten samling hos mamma och pappa. Och lugnet hade infunnit sig. I vanliga fall kalkon, men efter ett önskat byte, så blev det revbensspjällen denna dag istället. Så jävla gött!!! Efter maten körde vi "Med andra ord". Jag och farmor provade även ett Sudoku-spel.
 
 
Annandagen
Då käkade vi kalkon istället. Jag och syrran tog en liten promenad innan maten. Frisk luft och systra oss var på sin plats <3 Byggde lite legotorn med brorsbarnen och senare på kvällen blev det mer "Med andra ord". 
 
 
Mellandagarna
27 - bjöd vi oss själva till mamma och pappa för att käka lite rester och lite mer spelande.
28 - blev det mat hos Simons mamma och Krister
30 - då var vi bjudna på mat hos C-G och Elaine. Simon, jag, mamma och pappa + David, Sanna och Sannas föräldrar.
 
Utöver maten så har det varit chill framför play och löst klart Sudoku boken som jag fick i present/julklapp för något år sen. Väl tajmat, då jag fick en ny i julklapp. Pusslat lite med grupperna på jobbet också, tills jag insåg att jag var inne på fel period och behöver göra om allt igen... Well well.. Då vet jag vad jag ska syssla med imorgon.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: