Börjes barnbarn

föralltid

Mars & april + början på maj

Jahapp... Då var jag framme vid mars. Månaden då covid-19/corona gjorde entré. Ganska snabbt blev vardagen helt annorlunda. Jag buntar ihop mars och till dagens datum för det innebär i princip exakt samma sak just nu - försöka att hålla sig någorlunda vettig i huvudet....
 
På dansen så bommade vid igen dansskolan under en vecka och styrde upp lektioner online i Google Classroom. Vi styrde dance challenge, dansbingo, lektioner utomhus, livelektioner via zoom och nu senast live ihop med Helenas dansskola i USA. Filmkamera och datorn är verktygen just nu. Känslostorm. Nu letar vi en plats att filma vår "show" på. Sen lägger vi den här terminen djupt ner i arkivet.
 
 
 
 
 
Jag har försökt söka lite jobb till sommaren och håller ögonen öppna för något extra att kombinera med dansen. Fått några nej, men det blev ett ja hos Manpower. Räknat lite varor på två coop-butiker. Lite cash och lite terapi. Perfekt.
 
Jag lyckades boka upp lite körlektioner mitt i corona tid. Det innebar att jag fick köra med olika lärare och fick en helt annan feedback än tidigare. Nu är proven bokade!
 
Annars försöker jag tanka energi hos min älskling. Mat, mys och promenad i skogen ute på landet <3 Lite fler ljusglimtar är kalaset för brorsbarnen, häng med Simon och grillning med gänget.
 
 
 
 
 
 
 
För att hantera allt runtomkring så är humorn tacksam. Tack internet.
 
 
 
 
 
 
 
Och.....
Jag klarade spelet!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: