Börjes barnbarn

föralltid

December

Plugg
Sista matteuppgiften inlämnad, redovisad och godkänd. Mattekursen = CHECK! Litet men ändå så stort att få det klart. Nu är det "bara" ex-arbetet kvar. Teorikapitlet gick inte hem hos handledaren. Sandra sa det bästa, att jag behövde få sörja min text och idé innan jag kunde gå vidare. Så jävla sant. Hann dock inte klart den här terminen. Det svider. Men på´t igen bah!
 
Dans
Sista lektionerna. Gosedjurskalas med kidsen. Mixa musik. Möte på Dansens Hus. Prepp inför showen - som gick kanoners. Möten med det ideella, och hoppade även in som reserv på ordförande mötet. Tränade med Skyscrapers. Fixade sista stegen dagen före tävling. Svettigt. Men så grymma tjejer!
 
 
Naprapat
Besökte naprapat för första gången. Det var en upplevelse. Både resan dit, mitt ut i skogen i Mullhyttan och sen bli masserade, knäckt och knakad åt olika håll. De sista danslektionerna hade jag börjat känna av ryggen. Stel brukar jag ju bli, men det här var något annat. En lektion högg till som fan. Sandra tipsade om snubben ute i skogen. Det var riktigt gött att höra ändå att han såg/kände att jag dansade och han sa att jag inte gjort något fel med kroppen utan att det förmodligen varit min stress / slarvat med att ta hand om mig själv. 
 
Övrigt
* Julbalett på KPS
* Möte om solceller i grannskapet
* Fixat motorvärmare och kupéuttag till Hyndan
* Häng med Nettz & Bea
* På TV: Julkalendern, Alla mot Alla, Harry Potter och Downton Abbey.
* Julbord med grannarna
 
Mätta och belåtna efter julbord
 
Harry Potter och Aladdinask 
 
Jul & Nyår
Jag och Patrick tjuvstartade lite med julmaten och så hade införskaffat en te-adventskalender i år. Bommade ju förra året. Men nu hade jag en, så jag kunde mysa med en ny smak på te varje kväll i december. Julen firades enligt tradition med pynt och glöggbollar dagens före. Frulle, klappar och Kalle på julafton. Revensspjällen på juldagen och kalkonen på annandagen. Och såklart en hel del spel. Nyår hemma. Jag, Patrick och katterna. God mat och Downton Abbey.
 
 
 
 
 
Disa & Dennis
Vi ställde en liten kartong på byrån till Disa när hon flyttade in. Totalt ointressant. Men nu så. Nu när hon knappt fick plats, då dög den. Dennis har kommit in i ligga-i-handfatet-åldern och sover ibland med tuggan utanför <3
 
På andra sidan häcken.....
 
...sitter ena grannkatten och lurar. Disa syntes knappt. Bara lille rumpen som stack ut. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: